Dag 3 : Lac de la Sassière  - Les Alberts (Briançon) : 283 km

7u uit mijn tentje om een heerlijke warme koffie te maken . En of die zou smaken . Het had vannacht idd stevig gevrozen . Tent en motor waren bedekt met een stevig pak bevrozen mist . Maar aan de horizon zag je alvast dat het een mooie dag ging worden . En wat een zicht als je uit je tent kwam .  Daarvoor doe je het . 

Rond 8u was alles terug opgeladen en klaar om te vertrekken . F***k . De gps deed het niet meer , de 12 volt laders ook niet  en het klokje van de teller werkte ook al niet meer . Alles er terug af om de zekeringen na te kijken . Bleek er een zekering gesprongen te zijn . Nadat deze vervangen was werkte het klokje terug , maar de gps en de 12V laadpunten werkten nog steeds niet . Dedjuu hé . Straks toch maar voor alle veiligheid extra zekeringen inkopen . 

Maar niet getreurd . Ik zou dit straks wel opgelost krijgen . Al een geluk had ik van alle geplande routes kaarten bij . Dus vandaag maar op de ouderwetse manier op de kaart voortgereden . Lukt ook vrij aardig hoor . 

De weg terug naar beneden tot aan Lac du Chevril . 

Lac du Chevril

Eerste stop is Val d'Isère . Niet echt mijn ding daar . Al was het maar omdat je echt wel merkt dat het hier een andere leefwereld is . Trés chique . Maar hier zouden ze wel zekeringen hebben . Niet dus . Djuu . 

Tot overmaat van ramp merkte ik dat ik mijn sleutels van de koffers en van het hangslot verloren was . Blijkbaar op de koffer laten liggen toen ik aan Lac de la Sassière vertrok . Dus...........terug naar het Lac . Gezocht , gezocht en nog is gezocht , maar niets te vinden . De weg terug naar beneden heel rustig aan gedaan en rondgekeken , maar ook geen resultaat . Ach , dit is niet het einde van de wereld . Ik heb reservesleutels bij . Juist van het hangslot niet , maar wie pikt er nu een GS ? :-) Wel opletten nu dat ik ze goed bij mij hou , want andere heb ik niet meer . 

Terug via Val d' Isère naar de Col d'Iséran . Enorm rustig . Niet alleen vandaag , maar het is me al opgevallen dat ik gedurende de gepaseerde 3 dagen heel weinig motards ben tegengekomen . Is het omdat ik regelmatig van de "traditionele" Routes Des Grandes Alpes afwijk , of de tijd? Wie zal het zeggen . 

In ieder geval is het zalig rustig rijden van de Cold'Iséran ............

............naar de Col du Télégraphe . Het zonnetje voelde zalig aan , al was het afgeschraapte wegdek op de Télégraphe dan weer niet heel aangenaam om op te rijden . 

Tussen de Iséran en de Télégraphe bleef ik de D902 volgen . Prachtige baan met af en toe aardige verrassingen . 

Het dorpje Bonnevalle-sur-Arc binnenrijden is als even terug een andere tijd binnenrijden . Zeker en vast een bezoekje waard . 

Even verder op de D902 rij je aan de rechterkant de forten van Esseillon voorbij . Even bij stil blijven staan , maar toch maar niet de omweg gemaakt om tot daar te rijden . 

De beklimming naar de Col du Galibier was al duidelijk populairder onder de mede motorreizigers en ook onder de wielertoeristen . Na de Col du Télégraphe kwam ik hier ook weer onze Limburgse Ducati vrienden tegen . Er worden mailadressen gewisseld om wat foto's en ervaringen uit te wisselen . Maar we gingen het stalken hier maar bij laten :-) . 

Half 4 en nog een zalig zonnetje . Tijd dus om naar de camping te bollen en mijn tent nog snel wat te laten drogen .

Ik heb voor deze dag een camping uitgezocht omdat ik 2 nachten op dezelfde plek wou overnachten . Morgen staat trouwens de Col du Sommeiller op het programma . Alles netjes geïnstaleerd op camping "Les Gentianes" in Les Alberts , niet ver van Briançon . 

En nu op zoek naar het probleem van de elektronica . Al snel bleek dat de bedrading naar de 12V stekkers , en waar ook de gps aan hing , was afgebroken . Hier had ik natuurlijk geen materiaal voor bij . De camping eigenaar kwam al een geluk met de ideale oplossing . In Briançon was een motorzaak van Nico . Iemand die hij kende . " Die zal u wel direct helpen " . Motor gestart en richting Briançon , want het was ondertussen al 17u30. Kom ik daar aan : " Nous sommes en vacance " . Ik had eigenlijk een leuker bordje verwacht . Zo iets als : "Ouvert" bijvoorbeeld . 

Wat verder was een industriezone . Autozaak binnengestapt en een vriendelijke klant wist wel iemand die mij verder kon helpen . 

" Un instant , je vous accompagne " . Sympatieke knol . Ik dus achter een serieus gepimpte 4x4 naar een garage van quads . Wat een monsters stonden daar binnen seg . Maar daar kwam ik niet voor . Even de mekanieker erbij gehaald en die wist al snel te zeggen dat zeggen dat hij dit wel snel voor mij kon oplossen . Ik heb hem al die bedrading uit elkaar zien halen , nieuwe fisches nijpen , solderen , nieuwe zekeringen steken . Na een klein uurtje was alles gefixed. " Voilà , il est prêt" . En nu de rekening nog . Pffff .

" Trente euro svp" . Had ik dit goed verstaan ? " Oui , oui , trente euro svp" . " Merçi beaucoup monsieur , merçi beaucoup" .Een nederige buiging ontbrak er nog net aan :-).

Terug naar de camping , potje koken en wat verbroederen met mijn Italiaanse ( 1200GSA rijder ) en mijn Britse ( Suzuki rijder) buren . Thx nog Silvio voor de overheerlijke Italian koffie . 

 

Werner's Travels